mulakan dengan

mulakan dengan

Thursday, April 21, 2011

post 135~ almost accident

sekadar gambar hiasan..sumber:google
assalamualaikum dan salam sejahtera readers!
semalam kan aku janji aku nk buat entry pasal  perjalanan pulang aku..
so, hari ni kau akan tunaikan nya..

on the way balik ke kelantan tu, abah aku drive alone along the journey tu
kuat kan abah aku?
dah la time datang tu, dah drive sorang2
balik pun dia drive sorang2..
sebab tu lah aku sayang abah aku.. ^_^
kitorang just rest kejap je
berhenti kat masjid sultan mahmud kat pahang untuk rest2 jap and solat asar

masa kitorang on the way,
dua kali kitorang nyaris2 nak accident
tapi alhamdulillah segala selamat
sebab kebetulan time nak jadi tu, abah aku pandu kereta slow je
dua2 accident yang nyaris2 nak jadi tu sebab kereta yang bertentangan arah nak memotong

ada satu kereta yang nak memotong ni(scene first)
dah la kereta dia tu baru je lepas naik bukit
pastu terus memotong
aku heran betul la..macam mana diorang dapat lesen ek?
lesen beli lah kot..haahaa

after tu, skali lagi kitorang nyaris nak accident 
sebab ada sebuah kereta yang memotong main ikut suka hati diorang je
sedangkan diorang dah nampak kereta kitorang kat depan
tapi kereta tu still jugak nak memotong
sekali lagi..kebetulan abah aku bawak kereta slow and nasib baik jugak ada banyak ruang kosong sebelah jalan yang aku lalu tu..(syukur alhamdulillah)
terus aku cakap kat ma ngan abah aku
"dio loghat tu, emergency nok masuk jambe"
(translation: dia nak cepat tu..emergency nak masuk tandas)
korang paham2 sendiri lah apa yang aku maksudkan emergency nak masuk tandas tu ya! :p

terima kasih yang tak terhingga aku ucapkan kat ma ngan abah aku sebab sanggup datang ambik aku
dan tinggal kan lagi dua orang adik aku kat umah(kelantan)
semata2 nak datang ambik aku je
kalau budak dua orang tu datang, confirm tak muat barang2 aku nak buat balik
maklum la aku ni kan..semua benda nak buat balik
kalau boleh, dengan loker2 kat bilik tu pun aku nak buat balik..haahaa
satu lagi, aku nak mintak maaf kat adik2 aku yang kena tinggal kat umah tu ya!
kesian kat korang kena tinggal..heehee

p/s : ni je lah kot yang aku nak citer..dalam banyak2 scene, 
bahagian ni je aku ingat
(yang lain nak ingat macam mana kalau dah tido je memanjang.. :p)
ma ngan abah aku dah paham dah aku kalau aku naik kereta
tak pelik kalau aku tak sedar apa yang jadi sepanjang perjalanan

Peace make me smiles (^_^)V

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...