mulakan dengan

mulakan dengan

Friday, April 15, 2011

post 130~ mengimbau masa lampau

my first and last friend at matric
ika..aida..pija
assalamualaikum dan salam sejahtera readers!
hari ni aku tak tahu nak update entry pasal apa.
so, aku pun nak berjiwa-jiwaan sikit
tiba2 datang idea nak update pasal ni..

so, sekarang ni aku nak cerita sedikit sebanyak pasal kitorang
kitorang first kenal sebab kitorang ditempatkan dalam satu bilik
"BLOK SITI KHADIJAH BILIK 103"
tu lah 'alamat rumah' sementara pertama aku..
masa first masuk matrik ni, aida ngan aku sekatil (katil double decker la)
kitorang kena duduk 6 orang satu bilik termasuklah ngan ika, biah, arlina and la..

then, lebih kurang dalam sebulan..(aku pun dah lupa berapa lama)
penyelia kolej kediaman kami cakap kena 4 orang je dalam satu bilik..
so, disebabkan nama aku and ika yang 2 last masa daftar masuk bilik tu,
so, aku dengan ika lah yang kena keluar daripada bilik tu..
after tu 'alamat sementara' aku sampai habis matrik ialah
"BLOK SITI KHADIJAH BILIK 109"
jaraknya takde lah jauh sangat pun daripada bilik lama tu
boleh je nak pegi lepak2 kat bilik lama tu..
tapi tak syiok la sebab tak berapa kamcing kalau tak satu bilik..
so, segala benda aku akan share dengan ika.
ika knows everything about me(menipu kalau semua kan?ada lah sikit yang dia tak tahu)
thanks ika for be my side every time
and thanks sebab kau dah ubah perwatakan aku
kau ubah aku jadi seorang pija yang sangat periang dan jugak seorang yang keras hati
walaupun before ni aku dah pun keras hati and periang, tapi after aku jumpa kau
aku boleh/dah  jadi lebih daripada tu

after habis minggu orientasi (seminggu meletihkan diri)
kitorang pegi makan bersama,time ni bilik tak terpisah lagi
and we got memory for that moment
the most PRECIOUS MOMENT for me at this matric
kat sini aku bagi korang tengok kenangan aku tu ya..

gambar blur sikit sebab time ni malam
aku namakan pic ni sebagai.. AIDAMEKA sempena aida..me..ika..
habis dah aku nak beremosi..
maklum lah dah nak abis matrik dah kan..
tinggak beberapa hari je lagi..tak sampai seminggu pun
hari rabu ni, terus balik la ke kampung halaman aku(kampung lah sangat kalau kat pusat bandar tu kan?)
semua ni akan tinggal kenangan la dalam kotak memory aku.. ^_^

4 comments:

Cik Nathrah said...

eh eh awk matrik mane? dulu akak matrik perak :) matrik best kn?

miss pija said...

saya matrik teknikal pahang..matrik ni baru je ditubuh kan tahun lepas..saya second batch.. matrik memang best pun kan sebab ramai student yang kita kenal kalau nak compare dengan budak2 U kan?

Hafidzah Hafidz said...

adei, rindu dgn zaman matrik laa..best sgt time tu kan >.<

miss pija said...

akak masuk la matrik balik.. buat pengulangan.. heehee :p
*just kidding sis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...