mulakan dengan

mulakan dengan

Thursday, April 14, 2011

post 129~ sambungan.. putus kawan

PUTUS KAWAN? macam pecah gelas ke?
ingat lagi tak yang aku cakap aku akan sambung entry aku dalam entry seterus nya?
jangan lah cakap korang dah lupa ek?
banyak makan semut ka apa?
elakkan lah makan/minum makan yang 'dimakan' oleh semut
untuk elakkan hilang ingatan *mitos semata
kalau yang dah lupa atau belum baca lagi

oke! dah habis baca dah?
meh aku sambung pulak eh..
first2 aku nak tanya senang ke nak putus kawan ni?
dia sama dengan potong buah epal ke? *ambik epal just sebagai contoh
kalau bagi aku, memang tak lah..
tapi bagi korang, confirm korang ada pengalaman sendiri kan?
pengalaman mendewasakan kita *tambah idioms sikit..ngeh3


apa yang buat korang rasa annoying sangat2 dengan kawan anda?
1. asyik bercerita pasal dia je..pasal kita taknak pulak dia nak dengar
2. asyik2 nak bangga diri..*tak kisah lah pasal apa pun ya..banyak aspek laak aku nak listkan kat sini
3. kadang2 tu merendah diri adalah baik, tapi kalau merendah diri yang meminta untuk dipuji, kalau bagi kat aku, bagi salam la wei..
4. mulut tak pernah ada insurans.. main lepas je apa yang dia rasa nak cakap *kalu aku oke je..lantak kau la nak cakap apa pun selagi apa yang kau cakap tu tak menyentuh hak peribadi aku
5. time suka je ada bersama ngan kita, then time kita susah terus peagi cari member lain..kita yang dalam kesusahan yang konon nya boleh harapkan member tu, terpinga2 *dah banyak kali aku kena yang ni
6. atau yang ni... time dia takde kawan, baru lah mula nak cari kita.. kalau dia ada member sebelah dia, sebelah mata pun dia takkan tengok kita ni.. *aku sangat2 berpengalaman untuk kes yang ni.tambah2 time zaman sekolah dulu. sekarang dah lali dah pun. lantak kau lah nak buat apa pun.
7. asyik kena kutuk je.. takde nasihat membangun langsung
banyak lagi lah..tapi, setakat ni je aku sempat listkan.. 
tak dapat nak fikir banyak lagi sebab dah ngantuk+otak letih sebab jawab fizik tadi
in my opinion, kalau korang dapat yang dalam kes ke 6 tu,
korang boleh buat tak tahu je..
katakan lah pada diri anda macam ni ya..
"kau yang nak kawan dengan aku, bukan aku yang nak kawan dengan kau..so, aku tak kisah kau ada ke tak dalam kamus hidup aku"
this is only suggestion sebab word ni boleh buat kita tak rasa seperti kena reject dengan kawan
aku bagi suggestion ni pun sebab aku pun selalu buat macam ni untuk kuatkan semangat aku balik
different individu have different opinion & decision
so, make your own decision

dalam kesempatan ni, aku nak bagitaw,
aku agak terharu(*perasan macam artis kejap..ngeh3) ngan member2 aku yang bagi link ke blog aku ni kat blog diorang
walaupun blog diorang aku tak dapat nak bagi link kat sini,(sebab blog diorang invited readers sahaja)
aku still nak bagitaw sape diorang..
thanks to nur aimi and nadiatul sofea

p/s :
-semua pics kat atas tu adalah aku google kan je-
-sebenarnya entry ni aku nak bagitaw benda lain tapi tak terkeluar lah pulak malam2 ni-
-entry ni takde kaitan or keinginan nak mengutuk sape2-
-semua cerita dalam entry adalah pengalaman aku sendiri-
-harap ampun dan maaf kalau ada tersalah cakap, terkasar bahasa or buat korang terasa dakam entry ni dan entry previous ni-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...