mulakan dengan

mulakan dengan

Tuesday, April 19, 2011

post 132~ tinggal sehari lagi ke penghujung

assalamualaikum dan salam sejahtera readers!

hari ni aku nak beremosi2 sikit..ngeh3
aku nak cerita pasal matrik life aku sikit ni..
memandangkan hari ni ialah hari selasa, so tinggal sehari lagi untuk aku stay kat sini
(*maksud aku, budak2 matrik, bukan aku sorang je)
sebab hari rabu(esok) kitorang dah kena berangkat pulang..(waah! skema punya ayat!)

amaran : entry ni panjang..kalau taknak baca, sila klik tutup window ni ya! ;)

so, sekarang aku nak sharing sikit hal2 yang jadi kat aku sepanjang aku kat martik ni
(sbenanya aku nak cerita pasal member2 aku kat sini..heehee)

first of all, i want to talk about AIDA and IKA
they are my first friend (i mean best friend) when i'm here..
thanx a lot sebab korang boleh tahan ngan perangai aku yang entah apa2 ni ya!

aku and aida time makan KFC
on the same day but with ika
dulu aku dah penah cerita dah pasal diorang ni kat entry yang ni,
so aku taknak cerita panjang2, korang baca lah kat entry yang satu lagi tu
(dah memang pemalas tu, tak payah nak bagi alasan lah pija.. :p)

then, after aku kena pindah bilik tu,
tambah satu lagi member kamcingg aku kat matrik ni
aku panggil dia BIE
bukan korang yang ada pakwe/makwe je boleh panggil pakwe/makwe korang as bie
aku yang takde ni pun boleh panggil panggil bie ni
iaitu member aku ni..
ni lah bie aku.. :)
after kitorang masuk kelas, ada kuliah apa semua,
aku start kamcing dengan KET and APIN @ ALONG(panggil along sebab dia lahir bulan 1)
nak kata kitorang satu lecture, tak..dengan ket je yang kami satu lecture
kalau nak cakap satu bilik, lagi lah tak..
kitorang boleh kamcing je macam ni, IKA tu satu kelas dengan KET and diorang kamcing,
aku pun turut sama kamcing dengan ket tu,
and yang along pulak dia sebilik ngan ket,, so kami pun kamcing la..
(haish! panjang pulak huraian aku ni)
lagi pula, along ni satu kos dengan aku(kejuruteraan mekanikal)
so, tak susah untuk kami sesuaikan diri..haahaa
yang pakai spek tu ket, and yang belakang aku tu lah along
punya lah lama kat sini,
balik kelantan, datang sini balik..ulang alik ulang alik,
aku mula lah kenal dengan budak yang namanya AYEEN tapi aku tak tahu kenapa aku suka panggil dia BUYEEN
kebetulan dia ni budak daripada kelantan and dia pun kepala pusing macam aku jugak,
so, takde lah awkward untuk aku rapat dengan dia
kepala sama2 gila aku dengan dia ni
(tak taw la kalau2 aku ni lagi gila daripada dia..haahaa)
ni lah buyeen tercinta aku tu
tapi kami ada persamaan yang sangat2 ketara
persamaan tu lah yang membuatkan kami KAWAN sampai sekarang
kami ni sama2 KEPALA PUSING and sama2 SUKA GELAK
(aku buat besar punya tu..sebab gelak ialah feveret kami)
kalau kami dah gelak, haish! 
DUNIA INI KAMI YANG PUNYA(perumpamaan sahaja)
sampai tak hengat kat orang kalau kami gelak
boleh sampai tekan2 perut sebab senak sangat perut asyik duk gelak
kadang2 tu sampai terguling2 atas lantai sebab tak tahan dengan lawak2 yang kami sendiri buat
lawak kami bukan lah lawak bodoh semata
tapi itulah kami sebenarnya..lawak spontan yang tak dijangkakan oleh kami sendiri
takde makna nya kami nak gelak macam ni..
tapi, semua gelak tawa kitorang ni, bakal berakhir esok starting pukul 11.10 pagi
(11.10 pagi tu kami baru dibenarkan keluar pagar kolej)
i will miss this memory with all of you
aku mula jadi seorang budak yang suka gelak sakan starting aku masuk matrik ni
korang semua sangat2 menceriakan hari2 aku kat matrik ni
terima kasih banyak2!
korang juga lah yan berjaya mengubah aku kepada diri aku yang sekarang
perubahan apa? biar aku sahajalah yang tahu
seperti lagu siti nurhaliza tu..biarlah rahsia..

aku pun sangat2 bersyukur sebab jumpa kawan2 macam korang kat matrik ni
aku aspect, aku akan dapat kawan macam aku kat sekolah lama2 dulu
kawan yang lupa kawan bila dah senang..
hope korang bukan macam tu la ye..
dah. aku tak tahu nak cakap apa dah
nanti kalau panjang2 lagi kang, meleleh pulak air daripada tubir mata aku ni
nanti lain kali je lah meleh tu ya! heehee

last word from me:
never forget me ya!
maafkanlah aku kalau aku ada buat korang terasa hati or aku terkasar dengan korang
keep smiling although we are not together
keep in touch bebeh!

Peace make me smiles (^_^)V
p/s : kalau dah lama2 tak contact tu, jangan ah lupa 'ore kelate' ni pulak ya! ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...