mulakan dengan

mulakan dengan

Monday, April 11, 2011

post 123~ 'war' day



Assalamualaikum dan salam sejahtera readers!
Hari ni aku baru je ahbis exam mekanikal kertas 1 dan bahasa inggeris kertas 2
Paper first yang aku ambik ialah bahasa inggeris.. 
tajuk essay yang kitorang kena karang ialah pasal university
syukur alhamdulillah..aku pernah buat research pasal university masa awal sem 2 ni..
so takde lah susah sangat nak fikir kan point2dia..
yang menjadi masalah aku ialah nak elaborate point tu..
grammar aku pun habis tunggang terbalik da..ngeh3
Aku tulis je apa yang terlintas dalam fikiran aku time tu..
dah la time time exam tadi,
perkataan kelayakan dan kos/jurusan dalam bahasa inggeris tak datang pun dalam kepala aku..
padahal senang je(senang sebab aku dah biasa guna)..
perkataan nya ialah “QUALIFY” je..aish! tension aku time exam tu..
'course' pulak aku aku pegi silap ej jadi costs
nasib baik aku tak buat pasal course tu
nanti point nya lari entah ke mana pulak..markah pun boleh hilang macam tu je
tapi takpe lah dah lepas dah pun, lagi pun aku dah buat sehabis baik..
nasib baik la aku sempat buat conclusion untuk essay tadi tu..
kalau ikutkan exam ups ari tu, aku tak sempat nak buat conclusion pun..
sedih giler..kali ni sedih tu tak terasa sangat sebab sempat buat conclusion..heehee

then, for technical matriculation student, we have to sit engineering subject :
1. mechanical engineering (aku ambik kos ni)
2. civil engineering
3. electric and electronic engineering
after habis exam ni, kebanyakan student, semua bunyi macam tak puas hati dengan soalan
sebabnya kitorang tak dapat jawab dengan baik
jangan pulak korang cakap kitorang tak study..
no no no! kitorang study, tapi soalan yang keluar tu,
sangat2 lah unexpected akan masuk lam exam hari ni

hemm apa2 pun, we have try the best
kepada student2 KMTPh, do ur best untuk exam kali ni ya!
pastikan pointer kita untuk sem ni naik dan dapat membangggakan pengarah kita
dan sudah tentu lah dapat banggakan mak ayah kita terutamanya..
GOOD LUCK everybody!
dont give up hanya di sebabkan satu paper ni je
banyak lagi paper yang mendatang yang tengah menunggu kita untuk menulis atas dia..

p/s : pesanan ni, bukan hanya untuk korang je,
tapi juga untuk peringatan aku dan untuk menaikkan semangat aku supaya aku tidak down 
in this exam..please pray for me guys.. ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...