mulakan dengan

mulakan dengan

Monday, February 21, 2011

post 98~seroonookk!!

hari ni baru ada mood nak update blog..
heehee
sbenanya dah balik drp camping ari tu 2 hari dah..
penat koot..sbb tu lah xsempat nk update blog
asyik tido jeer..haahaa
then,ari ni cikgu koko suh cerita pengalaman masa kat camp..
aku pun cerita lah skit2 apa yang aku rasa.. ^_^
bersedialah anda utk membaca entry kali ini yang panjang berjela..
kalau tak nak baca, bleyh tutup terus page ni..nampak tak tanda pangkah atas hujung kanan tu?
haa! tekan  kat situ je..

yang aku cerita kat cikgu tu, adalah serba sedikit sahaja..
haa!! meh sini nak cerita lebih detail.. =)

first2 masa sampai, kami kena dirikan khemah then solat.
lepas makan2, makam tu, ada aktiviti kembara malam..
kami kena masuk lam hutan sorang2..
kami semua diusik oleh pelatih2 kat situ ngan mcm2 cara..
1. meraka gerak2 kan daun2 lam hutan tu
2. mereka kostum hitam berbulu yang besar n trying nk dekati kami
3. merek baling kain putih yang tergantung
(buat ala2 ada hantu yang datang terbang depan mata)
4. letak kain putih atas kayu balak tempat yang kami nk lalu
5. ada orang sedang duduk belunjur sambil berenjut
6. buat bunyi yang menakutkan

aku dah penah kena benda ni semua tapi dgn cara lain
sbb aku dah penah sertai perkhemahan lebih drp 3 kali dah..masa camp yang ni,
time diorang wat gerak2 kan daun nk dekatkan kostum itam ngan aku n wat bunyi yang menakutkan tu,
aku wat xtaw je..
coz aku dah bleyh agak, itu adalah diorang semua..
masa diorang baling kain putih ke arah aku,
kain tu betul2 berhenti depan aku..
aku tersentak! sape x terkejutkan law benda yang mengejut datang betul2 depan mata
tambah2 plak, dok lam gelap sorang2..
aku tepis je kain putih tu, n jalan terus sambil wat xtaw je.. ^_^
masa diorang mintak password, aku silap bagi password kat diorang..haakhaak!!
sepatutnya-bunga kembang layu tak
yang aku bantai bagitaw diorang-bunga mekar layu tak
dah la bagitaw pssword yang salah tu ngan muka x bersalah langsung..
wat muka innocent jeer.. (^_^)V
nasib baik xkena halau sebab salah password..

then esoknyer, main fying fox plak,
game ni first time aku main..
nak kata takut tu, kau tak terasa pun dalam diri aku time tu..
nasib baik aku bukan jenis orang yang gayat (takut tinggi)..
tapi nak naik sampai kat tower dya tu, punya lah tinggi..
aku semput dulu baru aku sampai kat atas tu..
aku adalah girl yang last skali naik benda tu..
xsempat aku nak buat stail2 masa duk kat atas tu..
sbb jarak dya agak dekat..

masa water rafting plak, kami kena bekerjasama wat rakit..
kena ikat kemas2 apalah semua tu..
dalam ramai2 girl yang sertai game ni,
group aku je yang girl ikut sama mendayung
masa clash ngan group lain kat penanda masa nk U-turn,
aku kena simbah ngan air lumpur+lumpur=aku habis basah ku+kotor
aku lah budak paling kotor ari tuhsampai kat pipi pun ada lumpur tu..
enjoy giler aku berakit kali ni..!! 

time BBQ,kitorang semua kena present aktiviti yang kami buat.
present tu dibuat by group..
masa tu semua orang mata stim je..
sbb semua dah letih+ngantuk dah..
tambah2 plak, baru habis makan.. 
memang best layan tidow..

then, esok nyer, kami kena buat satu lagi aktiviti..
aktiviti ni juz aktiviti tambahan untuk release tension kitorang..
aktiviti ni dipanggil, JUNGLE TREKKING tapi lan jadual tulis, KEMBARA BERHALANGAN
aku pun xtahu yang masa satu nk bagitaw kat korang..
game ni, paling banyak main lumpur..
law bagi aku plak, yang ni dah second time, sbb aku dah main ngan lumpur masa berakit..
main main main lumpur..
sampai kena menyelam lam air lumpur..
kena panjat ta,li then kena gayut mcm monyet utk ke seberang..
kat bawah tali tu, ada air lumpur..
aku xtahu air lumpur kat bawah tu sedalam mana
coz, aku dapat sampai ngan selamat ke seberang..yeay!
kebanyakan girls yang trying semua jatuh..around 5 orang girls je yang lepas termasuk aku..

kami dapat free facial treatment..
nak tahu apa?
kami kena sapu lumpur yang diorang sediakan kat muka..
buat macam mask..
then, kena panjat tebing..
yang laki, aku agak..senang la utk diorang..
tapi utk pompuan,
kami ambik masa yang lama nk abiskan seramai 14 org girls..
aku org yang second last naik..
bayangkan..drp dalam air, kami nk panjat tebing yang tinggi..
memang berat lah! --.--
masa semua dah selesai, kami bergambar..
semua muka mcm zombi..!
memang beeest!!

aktiviti2 selingan yang kami buat..
kami round2 kawasan pertanian ngan train atas jalan 
lepas kami siap berkebun..
n kami ke tempat diorang pelihara burung unta atau 
dalam bahasa inggeris nyer ostrich
mana lah tahu kot2 ada yang xreti bahasa melayu..pandai english je..
gambar time aktiviti tu,aku xbrape ada
ni je pics yang aku ada.. (^_^)V




p/s : nasib baik malan tu bulan mengambang penuh
kami semua diterangi ngan cahaya bulan tu..
Alhamdulillah..xde yang cedera..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...