mulakan dengan

mulakan dengan

Thursday, June 23, 2011

post 145~ new person in mine

assalamualaikum dan salah sejahtera readers sekalian.. :)

hari ni aku tak jalan kan cabaran aku tu ya. rasa nak update benda lain la pulak. hari ni aku nak cerita sikit apa yang aku buat.

23 Jun 2011 ni(hari ni la tu), aku ambik cuti daripada bos kat tempat kerja aku tu. maklum la cuti ikut suka hati je. nak cuti bila2 pun boleh. tapi beragak la kalau nak cuti hari2 kan? baik tak payah kerja terus kan? then, hari ni, aku ajak madam rumah aku keluar jalan2 ronda2 bandar. apa lagi.. pegi je la.. tambah2 aku baru je dapat gaji beberapa yang lepas. memang best la aku shopping sakan. eh? shopping sakan? sejak bila aku suka shopping ni? bukan shopping la, just beli apa2 yang patut je. nak shopping memang aku takkan buat la.. sebab aku ni jenis yang cerewet sikit bab2 beli membeli ni. tak macam orang2 lain. aku ni mengalah kan lelaki. setahu aku, lelaki lagi cerewet bab2 membeli belah ni. sebab tu aku cakap aku ni cerewet mengalahkan lelaki..

first2, aku keluar waktu pagi, around pukul 11 pagi. lewat ke korang cakap? aish! takkan nak keluar pukul 10 kot. macam aku pulak yang nak kena pegi buka kedai tu kalau aku keluar time tu. sebab tu aku keluar lewat sikit.. tempat first yang aku tuju ialah, PEJABAT PENDAFTARAN NEGARA. kenapa aku pegi sana ek? bukan aku baru nak daftar warga negara la.. aku nak tukar i/c aku, nak tukar kepada ic orang dewasa. aku kan dah dewasa sekarang..haahaa(muka je dewasa.. perangai tak pernah nak dewasa). yang aku geram, tukang ambik gambar kat JPN tu, punya la hampeh, senyum pun tak.. hish! geram aku dibuatnya. gambar kat i/c aku pun dah jadi tak cantik dah. dah jadi macam hantu dah.. eee geram nya.. rasa nak gigit je makcik yang ambik gambar tu. aku ni, punya la bermanis mulut, senyum bagai la, tapi dia.. senyum pun tak! then, balik after Zohor(around pukul 1.30 kot). sampai je kat rumah, aku try semua benda yang aku baru je beli tadi, aku ambik port baik punya untuk landing. mana lagi kalau katil aku kan? terus aku tidur. tak sedar apa2 pun. dengan tak solat zohor apa semua. terus aku lena. aku mula sedar pukul 3 l;ebih. tu pun madam aku yang kejutkan. kalu nak harapkan aku bangun sendiri. hmmm hampeh laa.. time aku tidur tu, aku ada jugak dengar madam aku membebel, dia cakap "orang tak cukup tidur dah tidur"


then, around pukul 4 aku ajak pulak madam aku keluar. aku cakap kat madam aku, "tak puas hati selagi tak jumpa benda yang aku betul2 nak". then, kitorang pun keluar laa. tapi kali ni, tempatnya dekat sikit berbanding tempat yang aku pegi pada waktu pagi tadi. nasib baik jumpa, and aku puas hati dengan apa yang aku beli tu. kira macam tak menyesal la aku benda alah tu.. heehee.. hajat di hati aku nak ajak pulak my boss keluar pegi pasar malam ni. kalau kat kelantan ni, "Wakaf Che Yeh" la.. mana lagi. tapi tak tau macam mana.. got to go now readers! thanks for reading ya! lainkali, datang la lagi,


Peace make me smiles (^_^)V

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...