mulakan dengan

mulakan dengan

Monday, June 20, 2011

post 144~ cabaran 30 hari - 1

assalamualaikum and salam sejahtera readers!

hari  ni aku nak cerita pasal cabaran aku yang pertama. tajuk dia BENDA YANG ANDA BUAT MASA ANDA SORANG-SORANG. ermmm sebelum tu, aku nak mintak maaf dulu la sebab janji tak serupa bikin kan? heehee biasa la orang yang bekerja kan. *cakap macam orang gaji berjuta2 kan? :O tak salah kalau nak berangan kan?

so sekarang, aku akan cerita apa yang aku buatbila aku duduk sorang2..heehee 
   1. bila aku duduk sorang2, aku akan.. dengar lagu/muzik. sebab, aku tak boleh duduk dalam keadaan sunyi. paling2 lama lima minit je aku boleh duduk diam. sambil2 tu, aku nyanyi la sama. aku kan bercita2 nak jadi penyanyi *konon la  hati aku nak masuk AF(akademi fantasia), xcukup umur lagi, sekarang, dah cukup umur, AF pulak yang CUKUP umur,, haish! haahaa :D  kalau pun aku tak boleh nak dengar muzik, aku akan buat muzik sendiri. muzik yang aku cipta macam2 taw.. kadang2 aku betul2 menyanyi, kadang2 aku membebel *ada orang cakap, aku ni macam nenek2..huh! betul ke? -.-


   2. seperkara lagi, aku akan mengelamun. mengelamun pasal apa ek? ada pasal masa depan aku. about study aku, about kehidupan aku. and ada jugak about, teeet! heehee.. jangan fikir pelik ya! fikir about teeet tu ialah about ciri2 lelaki idaman aku laa.. :) haahaa *kepada yang dah fikir pelik2 tu, buang jauh2 ya! imaginasi tu kan membina otak kita.. :) so, aku boleh la nak dreaming banyak2 kan? lagi pun, dalam banyak2 perkara atas dunia sekarang ni, mengelamun je yang tak payah bayar kan? heehee nak masuk tandas pun kena bayar sekarang. paling2 kurang 30 sen you alls!


   3. perkara yang ke tiga yang aku buat ni, ialah TIDUR! sape yang tak suka tidur? angkat tangan! mesti korang malas nak angkat tangan kan? oke lah, cukup la sekadar cakap "aku pun suka". mesti semua suka tidur kan? everytime ada masa terluang+tak ada benda yang aku nak buat ataupun time aku tengah relax2, itu lah the most perfect time untuk aku tidur dengan lena yang teramat lagi. haahaa sure kalau pasang bom kat tepi telingfa aku pun, aku takkan sedar! dah la aku ni jenis tak ambik kisah sekeliling kalau aku tidur. aku teruskan je tidur aku. haahaa jahat tak? *langsung tak boleh nak buat menantu/ bini. nanti anak kecik menangis nak susu tengah2 malam, suami aku pulak yang kena bangun buatkan susu untuk budak yang tengah menangis tu. boleh suami aku dapat title 'suami mithali' nanti.. hoohoo :O kan untung tu.. mana lah tahu kot2 betul2 dapat title tu.. untuuuung badan.. :)


so, tu lah benda2 yang aku buat time aku duduk sorang2 yang aku dapat list kan.. *maybe ada tambahan kot, tapi aku lupa laa.. tak kira lah samada kat rumah atau kat mana2 je.. tapi tidur tu terkecuali la korang ya! takkan la aku nak tidur tak mengira tempat.. mengarut je. 

Peace make me smiles (^_^)V

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...