mulakan dengan

mulakan dengan

Saturday, March 26, 2011

post 112~ persiapan malam anugerah sejuta bintang

assalamualaikum..
dah lama gila tak update blog ni..sorry ek
al maklum lah lappy pun kena hantar kat administrator kolej(tapi aku tak anta pun)
ops! jangan salah paham ek?
bukan aku melanggar peraturan kolej ye..
tapi member bilik aku minta kebenaran dengan administrator untuk menggunakan lappy untuk menguruskan kerja2 dia yang berkaitan dengan MALAM ANUGERAH SEJUTA BINTANG
 (aku wat tulisan nama majlis tu ngan dua kaler tu sbb tu lah tema nya ^_^)

p/s : bersediakah anda untuk mambaca entry yang agak panjang ni? kalau tak nak baca, sila tekan 'X' yang berwarna merah kat hujung kana belah atas..-,-

for your information,
nanti 1 April 2011 ni, kolej aku iaitu Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang akan mengadakan satu majlis yang gilang gemilang and yang julung2 kali dibuat daripada mana2 kolej(skema tak ayat??haakhaaak)
kolej lain tak penah buat pun
kira2 nya kitorang ni 1st batch yang try nyer..
kalau majlis ni berlangsung dengan jayanya, majlis ni akan di ikut oleh kolej2 lain
and kalau tak berjaya plak, ni lah pertama dan terakhirnya

oke, now back to the topic..heehee
di sebabkan persiapan untuk mengikut tema segala bagai majlis ni,
ramai yang berhabis duit and tak kurang jugak yang berhabis masa nak fikirkan baju apa yang patut diorang pakai(termasuk jugak aku..heehee..tapi yang part baju tu, aku tak masuk campur sebab aku pakai baju yang sedia ada je..n aku juz ambik kisah pasal tudung yang nak dipadankan dengan baju aku tu je ^_^)
then, masa rehearsal masa hari jumaat hari tu,
pensyarah yang mengconduct majlis tu ada bagi pantang larang dalam majlis tu
eeh..mesti korang pelik kan sebab ada pantang segala bagai ni..
tapi itulah kenyataan nya(maklumlah, ni kan 1st majlis yang nk diadakan..mestilah nk sempurna..betul tak?) 
oke..kat sini aku sertakan pantang-larang2 yang pihak kolej aku sediakan tu

antaranya:
pakaian yang dibenarkan bagi pelajar lelaki:
1. baju batik
2. baju formal(baju kemeja yang bisanya budak ni wat g kuliah la kot)
3. baju melayu lengkap(tak boleh kalau takde songkok or samping)
4. berkasut
yang lain2 aku tak ingat dah..heehee

yang ni plak pakaian yang dibenarkan untuk pelajar perempuan:
1. dress labuh
2. baju kurung
3. jubah
4.berkasut
setakat tu je yang aku ingat..makan semut banyak lah katakan..haahaa

tehn, yang ni pulak larangan2 nya:
1. tidak boleh pakai seluar(bagi pompuan)
2. tidak boleh berselipar(tergamak ke budak2 ni pakai selipar kalau dari hujung rambut ke hujung kaki dah perfect tapi bukan kat kaki..mesti nampak tak perfect kan3?)

oke.setakat tu je yang mampu aku bagitaw setakat ni..
majlis pulak berlangsung lebih kurang seminggu before kitorang exam PSPM 2
iaitu exam terakhir kami kat sini
then, lepas tu kami boleh balik ke rumah masing2..
ada sesetengah student, agak terganggu ngan majlis ni sebab, diorang rasa tak sempat nak study
terutamanya student2 yang menguruskan majlis ni
contohnya AJK floor manager, AJK pereka hiasan majlis(eh betul ke nama AJK ni?), AJK protokol, AJK jamuan, dan macam2 AJK2 lagi lah..cuma aku je yang tak ambik kisah sangat sebab aku bukan salah seorang daripada mereka..ngeh3 :)

oke lah..setakakat tu jelah aku berceloteh setakat ni..
panjang sangat dah ni..
mesti letihkan nak membaca kan?
terima kasih kerana sudi membaca sampaike akhir..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...