mulakan dengan

mulakan dengan

Saturday, March 05, 2011

post 107~ e-Math Race

ari ni 5/3/2011 n hari hujung minggu
kolej aku ada wat permainan sikit..
nama nyer e-Math Race..
nama pun dah race mestilah berlumba2 kan?
kalu yang xtaw apa game ni, game ni ala2 Explorace..
tapi perlumabaan ini x kira masa pun..
kalau berbanding Explorace tu, dya kira siapa cepat sampai, dya yang menag..
tapi game yang aku main ni, pemenang di kira mengikut markah terkumpul..
markah tertinggi akan dapat tempat pertama..
hadiah yang di sediakan hingga tempat ke-8

meh sini kau nk cerita mcm mana game ini di playkan..
setiap group kena bergerak drp satu check point ke chek point seterusnya yang telah pun ditetapkan.
*chek point tu taw tak apa? chek point=tempat utk menjawab soalan
semua chek point ada 14..
setiap chek point, kena jawab satu soalan
so, total soalan yang kami kena jawab ialah 14..
setiap chekpoint, ada AJK yang jaga sekali gus chek jawapan peserta..

setiap chek point yang kami sampai tu,
kami kena jawab soalannya ngan betul..
kalau salah.. jeng jeng jeng
ada 'HADIAH' a.k.a denda nya!
antara 'hadiah2' yang disediakan ialah:

1. cari guli dalam baldi yang mengandungi sisa perut ikan
*aish! GOLI DEN! nasib baik group aku xdapat 'hadiah' ni..
2. makan burger belacan.
*group aku kena yang ni! aish..soalan trigo..tapi kami x makan pun!
haahaa..kami buang..jahatkan? pandai2 lah kalau mahu hidup.. C(=
3. sapu cat warna kat tangan, muka n rambut..
*yang ni pun group aku kena jugak..yang ni soklan prove differentation
dapat buat sparuh jalan je..lepas tu blank..
4. cari gula gula dalam tepung
*yang ni kami xkena..sebab kami jawab ngan betul..
tu pun ngan bantuan AJK kat chek point tu
juga merupakan BFF aku..heehee
tapi mereka bukan tolong kami je..mereka tolong semua student
bagi sape2 yang kena, before mereka cari gula2 tu,
mereka kena basahkan muka mereka ngn cat warna dulu
5. makan muffin
*'hadiah' drp chek point ni adalah betul2 hadiah
sbb dya bagi kami makan muffin..
kami silap step, n kami kena makan muffin tu.
6. makan telur yang dicampurkan ngan garam..
*ni tempat first yang kami kena pegi..
first2 pun dah kena..yang ni, SOYA yang take responsible utk makan telur tu..
7. kopi + garam
*yang ni xkena pun..nasib baik..law tak.. memang naya..huuhuu
8. merangkak bawah tali macam askar(aku xtaw nk panggil apa)
*yang ni kami kena..soalannya pun soalan trigo..
jadi komander lah kami semua tadi..nasib baik atas simen je..heehee ^_^
9. minum budu 1/3 gelas
*nasib baik group aku xkena yang ni..
kalau tak, memang loya lah tekak aku utk minum..
selama aku hidup di tanah air KELANTAN pun,
aku xpenah  minum budu mcm tu je..
8. makan bawang..segala jenis bawang ada.. pilih pilih pillih!!
*ops! yang ni xkena..tapi nyaris2 nak terkena..heehee
kami pandai cari jawapan taw! ;)
9. calit arang kat muka disalut dgn ubat gigi
*aku xtaw pun 'hadiah' ni wujud..
itu tanda nya group kami xkena! hooreay!
10. basuh tandas kat masjid
*masalah selesai! sbb formula ingat..heehee
so, denda pun xkena lah.. ^_^
11. peria
*yang ni aku xtaw mcm mana denda nya dijalan kan..
so, aku xtaw..
12. minuman 3 perisa
*haa! nk taw perisa apa?
perisa serai, halia n kunyit..hoohoo..xkena!
13. air kunyit
14. yang last ni aku xtaw apakah denda nya.

group aku kena denda certain2 chekpoint je.
n group aku xtaw dapat tempat ke berapa pun a.k.a kalah..
most of question, aku yang tulis n adieanya, semua masing2 sumbang
so, kami dapat markah penuh di beberapa pit stop a.k.a chek point

pengajaran yang aku sendiri dapat drp game ni,
aku kena study lebih bab TRIGONOMETRY & HYPERBOLIC..
yang lain kena cover jugak sikit tapi yang 2 bab kat atas kena bagi leabih banyak penakanan..
n satu lagi, melalui game ni, aku dah start bercakap yang someone..
ngan someone yang dah lama giler aku tak bercakap(hampir 2 bulan)

thanx to all yang terlibat ngan program ni! (^_^)V

p/s : kalau ada program ni utk subjek cemistry n physics kan best
utk subjek physics, confirm ramai yang kena penalty!
yang tu lah yang sangat2 FUN tu..!! ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...