mulakan dengan

mulakan dengan

Sunday, March 13, 2011

post 111~ Jom Jenjalan Dengan Jejariruncing

ni header blog Cik Elia

assalamualaikum w.b.t.
hari ni saya nak buat entry tentang Cik Elia..heehee
dalam blog Cik Elia tu, dia ada buat contest
contest nya bertajuk..alah sepeti yang saya dah tulis kat atas tu lah ye..heehee
syarat contest dia tu, saya link kan kat sini lah ye..sama2 lah kita baca

oke..sekarang saya nk ceritakan apa yang Cik Elia suruh peserta2 contest dia sertakan..

soalan pertama : kenapa saya suka baca blog jejariruncing?
ermm..banyak sebab lah saya nk bagitaw semua sebab..
kat sini saya bagitaw sedikit sebanyak je lah yer..
1. sebab blognya cantik dan kemas
2. kadang2 entry2 yang Cik Elia tulis tu, memberi saya pengajaran..
*terima kasih Cik Elia
3. sebab penulis blog ni(Cik Elia) tengah belajar kat tanah air saya =)
4. Incik abang Cik elia pulak berasal daripada Kelantan(tanah air saya tu..tempat saya tinggal..heehee)..buat saya bangga je.. =)
5. sebab saya boleh tahu perkembangan semasa kepopularan Khairul Fahmi(pujaan hati my big brother)
oke..setakat ni sampai situ je saya dapat describekan kat sini..
sbenanya banyak lagi yang nak saya describe

soalan kedua : dari mana dapat tahu tentang blog ini?
saya dapat tahu tentang blog ni daripada rakan sebilik dan sekatil saya
(jangan salah paham..sekatil tu sebab bilik saya katil double decker..heehee)
pemberi maklumat tentang blog ni jugak merupakan seorang yang addicted dengan blog Cik Elia

soalan ketiga : idea atau cadangan untuk memantapkan lagi blog ini.
bagi saya, blog anda sudah tidak perlu dimantapkan
sebab sudah pun mantap..heehee
bukti nya follower Cik Elia pun sudah melebihi 10ribu
1. bagi saya, untuk memantapkan lagi blog Cik Elia,
banyakkan lah bercerita tentang alkisah hidup Cik Elia dan Incik boyfren Cik Elia
saya cakap macam ni sebab, 
kebanyakan komen yang saya baca setiap entry anda,
(terutama entry2 tentang Cik Elia keluar bersama Incik Boyfren)
mesti mereka akan cakap "sweet lah kamu berdua"
"so sweet".."semoga berkekalan"
ni makna nya, mereka sangat2 addicted dengan entry yang berkaitan dengan hal2 sweet coklat cadburry(sorry kalau wrong spelling untuk nama coklat tu)
2. kalau lepas ni, nak buat contest macam ni jugak, panjangkan sikit duration tu
sebab, tak semua orang online time2 macam ni..
kebanyakannya tengah menghabiskan masa dengan family..
at least, bagi duration selama seminggu sebab,
sesetengah orang mereka hanya akan online hujung minggu..
dan time tu jugak la mereka nk buat semua benda yang diorang rasa nk buat
tambah2 kalau ada contest macacm ni time diorang online,
confirm diorang pun akan join.. ;)

soalan keemapat(soalan ke?) : maximum(3) soalan2 yang boleh ditanya
1. Cik Elia belajar kos apa kat UiTM Machang tu?
2. Umur Cik Elia sekarang dah berapa? heehee(rasa macam tatabahasa salah je)
3. Insyaalah kalau dipanjangkan jodoh dengan Incik Boyfren Cik Elia sekarang,
Elia bercadang nak menetap kat mana? kat kelantan ke? heehee
(sorry lah kalau tersibuk hal private Cik Elia..kalau x bley jawab pun tak pe)

ooppss! sekarang dah nak dekat pukul 10 dah pun
Cik Elia pulak cakap, duration contest ni, satu jam je
tambah2 pulak, internet saya kat kolej ni macam siput je..
confirm saya tak sempat nak sertai contest ni..
takpe lah..alang2 saya dah letih taip banyak2 ni,
saya pun akan publish je lah walaupun saya xde chance untuk menang
(nak buang mcm tu je sayang pulak)

hopefully Cik Elia tak boring baca entry saya ni.. ^_^
enjoy your reading..
kalau rajin, datang lah berkunjung lagi lain kali
dan kalau rajin lagi, dropkan lah komen kat ruangan komen nanti..
(eeh..termengada pulak..heehee)


kat sini saya tag kan kawan saya yang syor kan blog jejariruncing kat saya IKA
dan juga teman rapat dia dan saya KET

p/s : kalau RAJIN skali lagi, FOLLOW la my blog yang x berapa nk menarik ni..
heehee..TERIMA KASIH kepada yang sudi follow..

2 comments:

Elia Si Jejariruncing said...

1. jurusan perbankan

2. saya bakal mencecah usia 22thn pd 18mei 1989. hahah. skema x jwpn?

3.dh kwin nnti ye..insyallah sy ikot mana dia main. kalau dia main utk kltn sy stay n keje kt kltn. if ngri lain sy ikot je la. kan syurga dibwh tapak kaki suami bile kite dh kawin

miss pija said...

ouwh..bakal pegawai bank la ni?heehee
secara tak langsung, saya dapat tahu beday kak Elia.. ^_^ dan pada tarikh tersebut kak Elia dah beratambah 1 lagi umur..haahaa =p
kak Elia pujuk la Incik Abang kak Elia tu main utk Kelantan je..jangan bagi dia main untuk negeri lain.. heehee..sayang pulak kalau kelantan kalah dalam football match.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...