mulakan dengan

mulakan dengan

Saturday, January 29, 2011

post 84~inovasi

inovasi? apa tu?
haa! meh sini nak btaw apa tu inovasi
inovasi lebih kurg mcm kita reka somtim or kita perbaharui teknologi yg sedia ad..
lebih kurg mcm tu lah..
law based on penerangan aku tu, SEPATUTNYA lah kan..
kita fikir sendiri n idea yg kita buat tu, mknanya, datang dari fikiran kita bkn org lain.
nape aku cakap semua ni?
sbb, kita x bleyh menciplak IDEA ASAL org lain..
contohnya lah kan..mcm ada 2 syarikat bertanding utk dapatkan satu2 projek..
then, satu syarikat ni, dberi nama A, dia xde idea yg bernas utk buat rekaan utk dapatkan projek yg mereka mahukan..
n merekapun akan ambik idea drp syarikat lawan dya yg diberi nama B,
then, kalau syarikat A yg dapat projek tu, ADAKAH IANYA ADIL??
sedangkan idea asal nya adalah kepunyan syarikat B..
amatlah kasihan pda syarika B

berbalik pada topik asal..
lam program kitorang jalankn pada jumaat n sabtu lalu..
motivator tu ada ckp suh design somtim..
yg group aku design adalah SMART GATE..
time group kami terangkan kegunaan design kami, aku nampak pengarah tersenyum sampai ke telinga...heehee 
yg aku terkezutnya, aku rasa akku mcm pernah nampak satu design yg ada satu group ni buat..
sbb tu lah aku buat entry yg atas tu dulu..
teramatlah keciwa lam hati ini bila tengok diorang terangkan projek diorang..
biarkan sajalah apa yg diorang buat..
mybe sbb diorang tersangatlah xde idea..

p/s : syarikat A & B adalah xde kaitan ngn sape2
samada yg masih hidup ataupun tlah xde lam dunia ini
law ada kaitan, itu hanyalah kebetulan sahaja
xde terdetik niat sedikit pun..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...