mulakan dengan

mulakan dengan

Tuesday, January 18, 2011

post 80~ pengganti ^_^

balik rumah, rehat lebih kurang lam 4 jam
**tidow lah apa lagi..heehee
bangun2, siap2 kan diri n turun
my madam ckp "try tengop r tepom atas almari tuh.ma x pandai nop guna tepom tuh"
"huh?!"**masih lam terpinga2 sbb tiba2 madam cakap sal phone
tapi lam terpinga2 pon hati still berbunga riang n happy sgt2..
lagi puuun,, my abam dah inform kat aku sal phone ni..

thanx to my only abam coz bg "free" phone tuh
bgi akuh, phone tuh bukan calang2 phone..
**xtaw lah bagi ore laen
sbb apa aku cakap bukan calang2 phone??
sbb.......
1. dah la phone slide
2. warna putih plak tuh
3. siap ada 3G lagi **sepanjang aku guna phone, xpenah ada 3G
sah kan 3G, 1G pon xde..haahaahaa =D
4. harga?? xtaw lah..haahaa
**tapi yg akuh ni 2nd hand jew, xdew r nak main baru2 ni.. =p

test..test..test..
adeh! ada prob skit..biasalah......
phone baru lepas baiki kan..xsemuanya akn baik sempurna spt yg baru..
then aku mintak memory card drp madam..
adush! xbleyh masuk plak..huuhuu
masalah2.. =(
xpe2..tunggu nk g kedai tuh balik..heehee =)

esok nya, aku g kedai phone tuh n tanya masalah phone aku tuh.. :
1. slider ketat..dya jawab..
"biasalah tuh..balu2 guna..memang lah ketat ckit ma"
**aku leyh trima reason tuh..biar jew..
2. memory card xbleyh masuk..
"laaaa...memang la awk xbleyh wat masuk sbb ni adapter bukn memoly cald"
**lantak dya lah dya cakap adapter ke hape ke..
tapi yg pasti nya tuh memang memory card..mentang2 lah tertulis kt ctuh ADAPTER..
(bukan nya aku x skulah xtahu bnda tuh lagipun law xde menda nih xleyh masuk lah memory card tuh)
3. cover blakang x fit d phone n mudah tercabut 
"memang xbleyh nak wat ape dh sbb phone nih dh xde housing ORI"
dalam hati aku berkata "ouwh! really?!"
mulut aku berkata "ouwh! xper lah law cmtu"
** such a hypocrite kan3??..haahaa ^_*
4. tanya balik sal memory card tuh..
dya g ambik somtim lam bilik baiki dya n trus dya masukkn memory card aku tuh..
SELESAI!
apelah aunty tuh..banyak nk bagi alasan plak..
nasib baik dya pernah jadi 'tauke' aku dulu..

balik2..guna jew lah!!
hoooreeeayy!!
insyaAllah lepas ni dah xde masalah lagi ngn fon aku tuh..
almaklum lah aku ni dah la xbrape nk ladies + ganas (^_^)V
bleyh plak phone yg agak manja..(bagi aku)
nak tahu phone aku tuh jenis apa??
ni hah..tengok pic nie.. ^_^
w850i


p/s : prob yg aku kemukakan kat kedai tuh..
yg no 1 & 2 kat aunty jaga kedai tuh..(bini org yg baiki phone)
3 & 4 kat tauke besar kedai tuh..merangkap owner kedai tuh juga 'mechanic' phone
SORY YER ENTRY AKU KALI NI PANJANG

2 comments:

bahiyahaziz ; said...

dengki nyer dia ade phone baru..
nk gak

miss pija said...

hoohooo.. phone baru pon xde lah baru sgt pon..
kita pakai phone second-hand jeer..
heehee =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...