mulakan dengan

mulakan dengan

Thursday, September 23, 2010

post 03~TraGeDy

..anggap sahaja anda sekarang sedang mmbaca blog pada 18 September 2010..


hari ini aku mengidam nk makan laksa penang(my fevret food)..so aku ckp kat mak aku n mak aku wat kn coz esok aku dah nk pegi ke tempat aku blaja iaitu d JENGKA(Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang)
then,sampai zohor,siaplah semua nya..
mak aku suh ajak kwn2 aku tuk dtg umah (dtng beraya 4 da last time)
so,aku ajak la kwn2 trdekat aku, ibiey, ezze, atiq@roy..then atiq@roy mngundang 2 orang lagi kwn2 aku yg stay kat klantan..sorry kepada ayeen n faris sbb x ingat nk bgtaw korang..tp xpe lah,sbb korang pon dh datang kn~~for sure laksa penang yg mak wat ary tuh....LICIN.

okey..
back to da main topic. i will talk bout the tragedy happen on dat day.
ad sorang budak umo 14 thun yg tinggl brdekatn ngn umah aku lemas around kol 4 lebih(lbih kurng time asar).
masa tuh, fren aku yg ada kat umah ialah ayeen, faris n adik ayeen(aku xtaw nma apa..heeheehee)
aku taw pasal ni,sbb abah aku masuk umah ngn kalut.ABAH aku tanya sal ADIK aku yg prnah brkawan ngn budah tuh.
aku tros kol adk aku n suh dya blik skang coz abah aku WORRY bout him..then,selang beberapa minit kemudian,dya smpai kat umah n tanya knpa dy kna blik??
aku bgtaw dya, NORJAN lemas..then,dya trus mluru ke sungai yg kt umah aku(jln xsampai 1 minit dah smpai kat tmpat kejadian).
kronologi~~
penduduk kampung kau yg pndai berenang(org yg dah agk tua) menyelam utk cuba mncari mayat budak tuh tp xdapat, sb air yna amat dalam. law nk tgok drp atas darat, lagi lah xnmapak. paham je la air sungai mcm mna.. keruh~~
kemudian,datang kereta bomba.. mereka menyelam utk daptkn budak tuu.
4 org ahli selam dtugaskn utk cari bdk tuh..
ahli bomba tuh ckp, time dy dapat budk tuh.budak tuh mcm tgh tido dlm air.bdk tuh brada d dasar sungai.
bawak naik budak~~budk tuh masih brnyawa..
budak tuh djumpai around kol 5.30.bomba brusaha utk selamatkn@sedarkn bdk tuh..
sampai kol 6 bomba cuba..tapi xdapt..
aku tgk ngn mata aku sndri, bomba tuh dh beberapa kali cuba utk tutup badan budk tuh(mcm nk tutup bdn mayat), tp x jadi..kemudian,datang plak ambulans..
budak tuh d angkat drp tebing ke kwsan jln raya utk d masukkn ke dalam ambulans..
dalam masa bomba angkat budak tuh ngn strecther, bomba yg depan trlalu cepat menyebabkn bomba yg blakng x dapat nk kejar bomba yg d depan tuh..then strecther tuh JATUH..
semua pnduduk kampung brsurai setelah budak yg lemas tuh DI BAWA MASUK ke dalam ambulans n dibawa ke hospital.
time MAGHRIB, seorang pnduduk kampung aku, iaitu org yg bekerja ngn abah aku, datang bgtaw information trkini tntang budak tuh.. 
dya ckp~budak tuh dah tak ada.. doktor cakap brlaku pndarahan d kepala dya..d sebbkn apa pon xtaw lah..pnduduk2 kg assume dsebab kn masa strecther tuh jatuh..xtaw plak apa pendapt korang..heeheehee..

dats all about da tragedy on 18 SEPTEMBER 2010.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...